• 05cze
            • Tajemniczy wyjazd 5a i 6b

Z okazji Dnia Dziecka klasy 5a i 6b wraz z wychowawczyniami - p. Iloną Rudkiewicz i Anną Niełacną oraz p. Patrycją Sierpowską udały się do Escape Room we Wrocławiu. Była to wspaniała przygoda, połączona ze zwiedzaniem zabytków wrocławskiego Rynku. Wszyscy doskonale się bawili, a okrzykom radości nie było końca!  I.R, A.N, P.S.

• 04cze
            • BIOLODZY ZNOWU NA FALI – I MIEJSCE W KONKURSIE POWIATOWYM

W dniu 27.05.2024 r.  W Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Szewcach  odbył się I Powiatowy Konkurs Ekologiczny "Eko-Ziemia" Stowarzyszenia Oświatowego SOWA. Rywalizowało ze sobą 56 uczniów z dziesięciu szkół z czterech gmin.

Naszą szkołę reprezentowały uczennice – Nina Długosz z klasy 8A, Maria Martyniak i Karolina Iwanik – obydwie dziewczynki z klasy 7C.

Dziewczyny były nie do pokonania. Test rozwiązały w kilka minut i jako pierwsze oddały do oceny. To było szalone, ale okazało się pewniakiem – wszystkie zadania rozwiązane były bezbłędnie!!!

OGROMNE GRATULACJE!!!

Izabela Mielnik – nauczyciel biologii

• 03cze
            • Konkurs plastyczny „POWOŁANI DO MIŁOŚCI – MOJA RODZINA”

Uczniowie naszej szkoły chętnie wzięli udział w gminnym konkursie plastycznym „Powołani do miłości. Moja Rodzina” organizowanym przez Gminne Przedszkole nr 2 im. Polskiej Niezapominajki w Trzebnicy.

26 maja 2024r. w ogrodach klasztornych w Trzebnicy wręczono nagrody wszystkim laureatom konkursu plastycznego. Ze Szkoły Podstawowej nr 2 z klas I-III nagrodzono następujących uczniów:

III miejsce zajął uczeń Maciej Dereniowski z klasy 1 „d”

Wyróżnienie otrzymała uczennica Amelia Gaim z klasy 3 "d".

Wszyscy uczniowie, którzy wzięli udział w konkursie otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz upominki.

Laureatom oraz uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy!!

• Dzień Osób z Niepełnosprawnościami

Projekt edukacyjny „Dzień Osób z Niepełnosprawnościami”

pod hasłem „Zamknij oczy i zobacz mój świat”

W dniach 17 i 21 maja 2024 r. w ramach projektu edukacyjnego „Dzień Osób z Niepełnosprawnościami” pod hasłem „Zamknij oczy i zobacz mój świat” oraz dzięki współpracy z Językową Integracyjną Szkołą Podstawową w Trzebnicy do szkoły zaprosiliśmy pana Pawła Pluszczyk. Pan Paweł jest przedstawicielem środowiska osób niewidomych i jest niewidomy od urodzenia.

Uczniowie klasy II a,b,c, d i III a mieli wyjątkową okazję spotkać się z niezwykłą osobą panem Pawłem wraz z żoną panią Dominiką, który przybył, by podzielić się swoimi doświadczeniami i opowiedzieć o codziennym życiu osoby niewidomej. Pan Paweł , choć jest niewidomy, emanuje pozytywnym podejściem do życia oraz niezwykłą zaradnością.

Nasz gość nakreślił, zobrazował uczestnikom, w jaki sposób orientuje się w przestrzeni i trafia do miejsc, do których musi dotrzeć oraz jakie rozwiązania techniczne umożliwiają mu samodzielne funkcjonowanie. Duże zainteresowanie wzbudziły przyniesione przez pana Pawła urządzenia codziennego użytku, z których korzysta, jako osoba niewidoma np.: biała laska, udźwiękowiony telefon komórkowy, tabliczka brajlowska.

W trakcie spotkania uczniowie mogli wczuć się w rolę niewidomej osoby np. poruszając się z zawiązanymi oczami z białą laską, odczytując za pomocą dotyku wypukłe wyrazy czy napisać swoje imię alfabetem Braille’a. Ważną informacją przekazaną dzieciom przez naszego gościa była informacja na temat tego, jak postępować w kontakcie z osobami niewidomymi, jak okazywać im swą uwagę. Pan Paweł udzielił kilka wskazówek, co należy zrobić gdy spotkamy osobę niewidomą na przejściu dla pieszych albo na przystanku autobusowym lub w tramwaju.

Jednym z najważniejszych momentów spotkania były pytania uczniów. Dzieci z ciekawością pytały o to, jak Pan radzi sobie w sytuacjach, które dla nas wydają się banalne, takie jak wybieranie ubrań czy codzienna higiena osobista. Zajęcia okazały się bardzo przydatne i skłoniły wszystkich do refleksji. Dla wielu uczniów był to pierwszy w życiu kontakt z osobą niewidomą. To była ważna lekcja, która pokazała dzieciom, że każdy, niezależnie od trudności, może znaleźć sposób, by być aktywnym i samodzielnie radzić sobie w życiu.

Spotkanie z panem Pawłem nie tylko rozszerzyło horyzonty naszej wiedzy, ale przede wszystkim nauczyło nas, jak ważna jest empatia i zrozumienie dla innych. To spotkanie jest doskonałym przykładem, jak wartościowe mogą być lekcje życia i jak edukacja nie polega tylko na nauce z książek, ale również na poznaniu doświadczeń innych ludzi.

Jesteśmy wdzięczni za wizytę pana Pawła i jego żony pani Dominiki. Składamy serdeczne podziękowania za poświęcony czas i wyrazy uznania!

Koordynator : Jolanta Rainczuk pedagog szkolny.

• 03cze

Przemarsz z okazji „Dnia Osób z Niepełnosprawnościami”

pod hasłem „Zamknij oczy i zobacz mój świat”

Dnia 21 maja 2024 r. o godzinie 10. 00 uczniowie klasy II d i III a uczestniczyli w kolejnej edycji przemarszu ulicami Trzebnicy z okazji Dnia Osób z Niepełnosprawnościami pod hasłem „Zamknij oczy i zobacz mój świat”. W przemarszu licznie wzięły udział dzieci z gminnych placówek oświatowych: przedszkoli i szkół. Wszystkich uczestników przywitali organizatorzy wydarzenia: Burmistrz Gminy Trzebnica pan Marek Długozima i Dyrektor Językowej Integracyjnej Szkoły Podstawowej i Przedszkola Integracyjnego w Trzebnicy pani Agnieszka Mandryga.

Ze względu, że tegoroczny marsz poświęcony był osobom niewidomym i niedowidzącym- to wśród uczestników obecny był przedstawiciel środowiska osób niewidomych pan Paweł Pluszczyk, który jest niewidomy od urodzenia oraz uczestniczyła Jego żona - pani Dominika Pluszczyk.

Kolorowy korowód dzieci z przedszkoli i szkół przeszedł ulicami miasta i zakończył się na Placu Pielgrzymkowym, gdzie wręczono uczniom nagrody w konkursie plastycznym pt.„Zamknij oczy i zobacz mój świat”. Z naszej szkoły nagrody zdobyli : Hanna Uraz i Antonina Łuczak kl. III a oraz Mikołaj Pióro kl. II d. GRATUJUJEMY !!! Dziękuję także Wychowawcom: kl. II d i III a za aktywne włączenie się akcji.

Na zakończenie wszyscy uczestniczy przemarszu otrzymali słodki poczęstunek.

Cieszę się, że po raz kolejny uczniowie z naszej szkoły włączyli się w szlachetną inicjatywę, która zwraca szczególną uwagę na potrzebę akceptacji i otwartości na drugiego człowieka i uczy tolerancji i szacunku do siebie nawzajem.

Koordynator : Jolanta Rainczuk pedagog szkolny

• Wyprawa na Ślężę 2b i 2c

21 maja 2024r. uczniowie klasy 2b i 2c wybrali się do Ślężańskiego Parku Krajobrazowego z zamiarem wejścia na Ślężę. Na Przełęczy Tąpadła przywitał nas przewodnik górski i razem z nim ruszyliśmy żółtym szlakiem w dalszą drogę. Żółty szlak turystyczny był łagodny, ale jednocześnie wymagał od uczestników wyprawy dobrej kondycji fizycznej. Naszej wędrówce towarzyszyła piękna słoneczna pogoda, śpiew ptaków i cudowna zieleń.

Podczas wejścia na szczyt szukaliśmy dawnych znaków słowiańskich umieszczonych na kamieniach. Po około jednej godzinie marszu przeszliśmy na bardziej trudniejszy i wymagający szlak niebieski. Doprowadził on nas do wieży widokowej. Z wieży widokowej mogliśmy obserwować przepiękny krajobraz Dolnego Śląska. Następnie, po krótkim marszu przed nami ukazała się góra Ślęża-717,5 m n.p.m. Na jej szczycie podziwialiśmy wzniesione tam budowle: kościół, wysoką wieżę telewizyjną, schronisko, kamiennego niedźwiadka. Po krótkim odpoczynku, przybiciu pieczątki w schronisku i zjedzeniu drugiego śniadania wyruszyliśmy żółtym szlakiem w drogę powrotną. Gdy zeszliśmy z góry odpoczywaliśmy na polanie, jedząc smaczne, samodzielnie upieczone kiełbaski z ogniska, oczywiście najlepsze na świecie! W drodze powrotnej wstąpiliśmy jeszcze na pyszne lody.

Wyjazd w góry dostarczył wszystkim licznych wrażeń i niezapomnianych przeżyć. Byliśmy zmęczeni, ale szczęśliwi!!! Niektórzy snują już plany z zdobyciu kolejnych górskich szczytów.